Baklažánová nátierka Baba Ganoush

Toto je najjednoduchší recept na Baba Ganoush na svete. Začala som ho často robiť keď som sa vrátila z Izraela, kde ho jedávajú denne v rôznych podobách. Originál by sa mal baklažán grilovať a šúpať, ale mne sa nechce stáť pri panvici tak som si recept zjednodušila a pečiem ho vcelku v rúre (často popri nejakom koláči alebo mäse). A keďže šupka obsahuje kopec antioxidantov, vždy ju nechávam a rozmixujem do hladka. Farba nátierky nie je potom vábna, ale zdravotné benefity baklažánu mi za to stoja.

Baklažán obsahuje relatívne veľa vlákniny, draslíka, vitamínov skupiny B, mangánu a medi. Je teda fantastický nielen pre srdce, ale aj pre mozog. Pretože je veľmi zdravý, robím ho často a najviac mi chutí s pita chlebom a nakrájanou čerstvou zeleninou. V chladničke nátierka vydrží niekoľko dní, teda ak vydrží…

Urob si doma svoj Baba Ganoush, lebo je:

  • jednoduchší než si myslíš
  • nenormálne chutný
  • veľmi zdravý
  • super snack
  • konečne začneš jesť baklažán…

Ingrediencie

  • 1 baklažán
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1PL tahini (sezamová pasta)
  • 1 PL olivového oleja
  • ½ citróna – šťava
  • himalájska soľ
  • mleté čierne korenie
  • zväzok petržlenovej vňate

Postup

  1. Rúru dám zohriať na 200°C.
  2. Baklažán umyjem a odrežem z neho stonku. Popichám ho vidličkou dookola a zabalím do alobalu. Dám piecť do vyhriatej rúry asi na 30-45 minút podľa veľkosti baklažánu. Nechám vychladnúť.
  3. Baklažán potrhám na menšie kúsky a dám do robota aj so šupkou. Pridám cesnak, tahini, olej, soľ, korenie a citrónovú šťavu a rozmixujem na jemnú nátierku. Niekedy pridávam aj mletý rímsky kmín.
  4. Pridám petržlenovú vňať, dochutím ak treba a ešte raz jemne rozmixujem.

Hodnotenie

Pridajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.